Studia licencjackie
Studia o profilu praktycznym: mniej wykładów, więcej ćwiczeń, zajęcia projektowe, terenowe, warsztaty. Studia pozwalają zdobyć wiedzę dotyczącą szeroko pojętych mediów – jednej z kluczowych dziedzin współczesnego świata oraz nabyć praktyczne umiejętności komunikowania społecznego. Prowadzą je wykładowcy, którzy na co dzień zawodowo zajmują się grafiką, fotografią, filmem, pracują w lokalnych mediach.
Specjalności:
Oferta skierowana do osób, które wiążą swoją przyszłość z public relations, reklamą i zarządzaniem w mediach społecznościowych.
Celem studiów jest zdobycie wiedzy oraz umiejętności praktycznych z zakresu public relations, social media i reklamy, projektowania i realizacji działań na rzecz kreowania wizerunku firmy lub organizacji.
Specjalność ta pozwoli uczestnikom sprawnie poruszać się w obszarze mediów społecznościowych, tworzyć wartościowe treści na potrzeby współczesnej komunikacji. Pozwala na zdobycie wiedzy teoretycznej i umiejętności praktycznych związanych z szeroko pojętą branżą reklamową. Program pogłębia znajomość technik, narzędzi i warunków współczesnej komunikacji społecznej.
Zdobyte umiejętności pozwolą na podjęcie pracy w takich obszarach, jak:
- działy PR:
- specjalista do spraw public relations (kod zawodu: 243203),
- kierownik działu reklamy / promocji / public relations (kod zawodu: 122202),
- autor tekstów i sloganów reklamowych (kod zawodu: 243102),
- specjalista do spraw mediów społecznościowych (kod zawodu: 243110),
- broker informacji (kod zawodu: 262204),
- organizator eventów (kod zawodu: 333201),
- specjalista do spraw mediów interaktywnych (kod zawodu: 243108),
- prasa i agencje informacyjne:
- autor tekstów i sloganów reklamowych (kod zawodu: 243102),
- specjalista do spraw reklam (kod zawodu: 243107),
- specjalista do spraw marketingu i zarządzania marką (kod zawodu: 243104),
- specjalista do spraw mediów społecznościowych (kod zawodu: 243110),
- fotoreporter (kod zawodu: 343102),
- kierownik działu reklamy / promocji / public relations (kod zawodu: 122202),
- specjalista do spraw mediów interaktywnych (kod zawodu: 243108),
- telewizja i radio:
- prezenter telewizyjny (kod zawodu: 265605),
- spiker radiowy (kod zawodu: 265606),
- specjalista do spraw marketingu i zarządzania marką (kod zawodu: 243104),
- specjalista do spraw mediów społecznościowych (kod zawodu: 243110),
- specjalista do spraw mediów interaktywnych (kod zawodu: 243108),
- specjalista do spraw reklam (kod zawodu: 243107),
- instytucje prowadzące działalność marketingową i reklamową:
- autor tekstów i sloganów reklamowych (kod zawodu: 243102),
- specjalista do spraw sprzedaży (kod zawodu: 243305),
- specjalista do spraw marketingu i handlu (kod zawodu: 243106),
- specjalista do spraw marketingu i zarządzania marką (kod zawodu: 243104),
- specjalista do spraw reklam (kod zawodu: 243107),
- kierownik działu reklamy / promocji / public relations (kod zawodu: 122202),
- specjalista do spraw mediów społecznościowych (kod zawodu: 243110),
- specjalista do spraw mediów interaktywnych (kod zawodu: 243108),
- urzędy i instytucje publiczne:
- specjalista do spraw public relations (kod zawodu: 243203),
- fotoreporter (kod zawodu: 343102),
- specjalista do spraw marketingu i zarządzania marką (kod zawodu: 243104),
- specjalista do spraw mediów interaktywnych (kod zawodu: 243108),
- specjalista do spraw mediów społecznościowych (kod zawodu: 243110).
Osoby zainteresowane grafiką komputerową, fotografią, filmem oraz komunikacją medialną.
Przygotowanie do działań kreatywnych w ramach grafiki komputerowej, projektowania graficznego, fotografii, filmu. Zdobycie praktycznych umiejętności posługiwania się graficznymi programami komputerowymi, projektowania identyfikacji graficznej oraz przygotowania multimedialnych projektów wizualnych.
Student zdobywa umiejętność projektowania systemów komunikacji wizualnej i identyfikacji graficznej oraz przygotowania multimedialnych projektów wizualnych. Program przygotowuje do działań kreatywnych w ramach grafiki komputerowej, projektowania graficznego, fotografii, filmu. Specjalność wyposaża w praktyczne umiejętności posługiwania się graficznymi programami komputerowymi.
Zdobyte umiejętności pozwolą na podjęcie pracy w takich działach, jak:
- agencje reklamowe, studia graficzne czy wydawnictwa,
- Internet (blogi, serwisy społecznościowe),
- prasa (agencje informacyjne),
- instytucje prowadzące działalność marketingową i reklamową,
- urzędy, instytucje kultury.
- Projektant graficzny (kod zawodu: 216604),
- Specjalista do spraw animacji multimedialnej (kod zawodu: 216606),
- Ilustrator (kod zawodu: 216603),
- Grafik komputerowy multimediów (kod zawodu: 216602),
- Specjalista ds. nowych mediów (kod zawodu: 243110),
- Montażysta wideo (kod zawodu: 352110),
- Redaktor techniczny (komputerowy składacz tekstu) (kod zawodu: 732105).