– Nowe media

Baner IH Logo PANS

Studia licencjackie

Studia o profilu praktycznym: mniej wykładów, więcej ćwiczeń, zajęcia projektowe, terenowe, warsztaty. Studia pozwalają zdobyć wiedzę dotyczącą szeroko pojętych mediów – jednej z kluczowych dziedzin współczesnego świata oraz nabyć praktyczne umiejętności komunikowania społecznego. Prowadzą je wykładowcy, którzy na co dzień zawodowo zajmują się grafiką, fotografią, filmem, pracują w lokalnych mediach.

Specjalności:

Oferta skierowana do osób, które wiążą swoją przyszłość z public relations, reklamą i zarządzaniem w mediach społecznościowych.

Celem studiów jest zdobycie wiedzy oraz umiejętności praktycznych z zakresu public relations, social media i reklamy, projektowania i realizacji działań na rzecz kreowania wizerunku firmy lub organizacji.

Specjalność ta pozwoli uczestnikom sprawnie poruszać się w obszarze mediów społecznościowych, tworzyć wartościowe treści na potrzeby współczesnej komunikacji. Pozwala na zdobycie wiedzy teoretycznej i umiejętności praktycznych związanych z szeroko pojętą branżą reklamową. Program pogłębia znajomość technik, narzędzi i warunków współczesnej komunikacji społecznej.

Zdobyte umiejętności pozwolą na podjęcie pracy w takich obszarach, jak:

  • działy PR:
    • specjalista do spraw public relations (kod zawodu: 243203),
    • kierownik działu reklamy / promocji / public relations (kod zawodu: 122202),
    • autor tekstów i sloganów reklamowych (kod zawodu: 243102),
    • specjalista do spraw mediów społecznościowych (kod zawodu: 243110),
    • broker informacji (kod zawodu: 262204),
    • organizator eventów (kod zawodu: 333201),
    • specjalista do spraw mediów interaktywnych (kod zawodu: 243108),
  • prasa i agencje informacyjne:
    • autor tekstów i sloganów reklamowych (kod zawodu: 243102),
    • specjalista do spraw reklam (kod zawodu: 243107),
    • specjalista do spraw marketingu i zarządzania marką (kod zawodu: 243104),
    • specjalista do spraw mediów społecznościowych (kod zawodu: 243110),
    • fotoreporter (kod zawodu: 343102),
    • kierownik działu reklamy / promocji / public relations (kod zawodu: 122202),
    • specjalista do spraw mediów interaktywnych (kod zawodu: 243108),
  • telewizja i radio:
    • prezenter telewizyjny (kod zawodu: 265605),
    • spiker radiowy (kod zawodu: 265606),
    • specjalista do spraw marketingu i zarządzania marką (kod zawodu: 243104),
    • specjalista do spraw mediów społecznościowych (kod zawodu: 243110),
    • specjalista do spraw mediów interaktywnych (kod zawodu: 243108),
    • specjalista do spraw reklam (kod zawodu: 243107),
  • instytucje prowadzące działalność marketingową i reklamową:
    • autor tekstów i sloganów reklamowych (kod zawodu: 243102),
    • specjalista do spraw sprzedaży (kod zawodu: 243305),
    • specjalista do spraw marketingu i handlu (kod zawodu: 243106),
    • specjalista do spraw marketingu i zarządzania marką (kod zawodu: 243104),
    • specjalista do spraw reklam (kod zawodu: 243107),
    • kierownik działu reklamy / promocji / public relations (kod zawodu: 122202),
    • specjalista do spraw mediów społecznościowych (kod zawodu: 243110),
    • specjalista do spraw mediów interaktywnych (kod zawodu: 243108),
  • urzędy i instytucje publiczne:
    • specjalista do spraw public relations (kod zawodu: 243203),
    • fotoreporter (kod zawodu: 343102),
    • specjalista do spraw marketingu i zarządzania marką (kod zawodu: 243104),
    • specjalista do spraw mediów interaktywnych (kod zawodu: 243108),
    • specjalista do spraw mediów społecznościowych (kod zawodu: 243110).

Osoby zainteresowane grafiką komputerową, fotografią, filmem oraz komunikacją medialną.

Przygotowanie do działań kreatywnych w ramach grafiki komputerowej, projektowania graficznego, fotografii, filmu. Zdobycie praktycznych umiejętności posługiwania się graficznymi programami komputerowymi, projektowania identyfikacji graficznej oraz przygotowania multimedialnych projektów wizualnych.

Student zdobywa umiejętność projektowania systemów komunikacji wizualnej i identyfikacji graficznej oraz przygotowania multimedialnych projektów wizualnych. Program przygotowuje do działań kreatywnych w ramach grafiki komputerowej, projektowania graficznego, fotografii, filmu. Specjalność wyposaża w praktyczne umiejętności posługiwania się graficznymi programami komputerowymi.

Zdobyte umiejętności pozwolą na podjęcie pracy w takich działach, jak:

  • agencje reklamowe, studia graficzne czy wydawnictwa,
  • Internet (blogi, serwisy społecznościowe),
  • prasa (agencje informacyjne),
  • instytucje prowadzące działalność marketingową i reklamową,
  • urzędy, instytucje kultury. 
  • Projektant graficzny (kod zawodu: 216604),
  • Specjalista do spraw animacji multimedialnej (kod zawodu: 216606),
  • Ilustrator (kod zawodu: 216603),
  • Grafik komputerowy multimediów (kod zawodu: 216602),
  • Specjalista ds. nowych mediów (kod zawodu: 243110),
  • Montażysta wideo (kod zawodu: 352110),
  • Redaktor techniczny (komputerowy składacz tekstu) (kod zawodu: 732105).
Back to top